online:1
informatyka
facebook
zajęcia pozaszkolne, informatyka

Kontakt «

Fajne «

Kalendarz «

  • Kwiecień 2024
    PnWt¦rCzPiSo Nd
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30

Imieniny «

  • Jarosława, Marka, Wiki
  • IP: 3.15.46.13
  • Certyfikat   

Sonda «

  • Jakiego języka programowania chcesz się uczyć?
    C++
    Pascal
    Java

» Download

informatyka

Python - podstawy

tryby pracy: interaktywny, skryptowy.

Zadania - tryb skryptowy

  1. Popro¶ użytkownika o wpisanie dwóch napisów, przy czym drugi z nich musi być jednoliterowy (je¶li nie, wypisz komunikat o błędzie). Następnie napisz, ile drugi napis mie¶ci się w pierwszym.
    Przykład: ananas, a, a mie¶ci się 3 razy w ananas.
  2. Popro¶ użytkownika o podanie napisu s o długo¶ci przynajmniej 20 znaków, a nie więcej niż 30 znaków (w razie potrzeby wypisz komunikat o błędzie), a następnie utwórz string będ±cy 10-krotym powieleniem litery ¶rodkowej s.
wskazówka
Stringi s± obiektami. Składnia wywołania obiektu jest podobna do C++ (z kropk±):
s.capitalize() - zwraca napis ze zmienion± pierwsz± literk± na wielk±
s.isdigit() - sprawdza czy wszystkie znaki s± cyframi
s.islower() - sprawdza czy wszystkie litery s± małe
s.count(s1) - zlicza wyst±pienia podci±gu s1 w s
s.center(długo¶ć) - centruje napis w polu o podanej długo¶ci
s.lstrip() - zwraca napis z usuniętymi wiod±cymi znakami
s.rjust(długo¶ć) - wyównuje do prawej w polu o podanej długo¶ci

c++ - Teoria


Zestawy

Tre¶ci dodatkowe


Informatyka
Pozostało
do wakacji!
do góry