online:1
informatyka
facebook
zajęcia pozaszkolne, informatyka

Kontakt «

Fajne «

Kalendarz «

  • Kwiecień 2024
    PnWt¦rCzPiSo Nd
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30

Imieniny «

  • Jarosława, Marka, Wiki
  • IP: 3.139.70.131
  • Certyfikat   

Sonda «

  • Jakiego języka programowania chcesz się uczyć?
    C++
    Pascal
    Java

» Download

informatyka

Programowanie w języku C++ - grupa podstawowa

Wiek: od I klasy gimnazjum (13-19 lat)

Wymagania: Sprawdzian z matematyki do VI klasy SP

Zakres materiału w grupie LINUX

  • Zapoznanie z sieci± oraz systemem operacyjnym
  • Zapoznanie z podstawowymi poleceniami systemu LINUX
  • Ogólne wprowadzenie do programowania (wstęp do algorytmów, sposoby zapisu algorytmów, program edukacyjny JavaBlock)
  • Zapoznanie z edytorem tekstowym VIM (lub innym) oraz z komilatorem gcc
  • Obsługiwanie kompilatora i poznanie struktury programu
  • Zapoznanie z typami danych, funkcjami, procedurami i bibliotekami
  • Poznanie i wykorzystanie podstawowych algortymów w zadaniach
  • Poznanie i zastosowanie wybranej biblioteki graficznej w programach
  • Podstawy programowania wizualnego (Visual C++ lub Builder C++)

Zakres materiału w grupie WINDOWS

  • Zapoznanie z sieci± oraz systemem operacyjnym
  • Ogólne wprowadzenie do programowania (wstęp do algorytmów, sposoby zapisu algorytmów, program edukacyjny JavaBlock)
  • Obsługiwanie kompilatra i poznanie struktury programu
  • Zapoznanie z typami danych, funkcjami, procedurami i bibliotekami
  • Poznanie i wykorzystanie podstawowych algorytmów w zadaniach
  • Poznanie i zastosowanie wybranej biblioteki graficznej w programach
  • Wprowadzenie do programowania wizualnego (Visual C++ lub Builder C++)
Zadania

Programowanie C++ - kontynuacja

Wiek: od II klasy gimnazjum (14-19 lat)

Wymagania: I czę¶ć kursu - sprawdzian c++

Zakres materiału

  • Programowanie obiektowe w języku C++ (hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm, przeci±żanie operatorów)
  • Zapoznanie z dynamicznymi strukturami danych
  • Rozwi±zywanie zadań konkursowych z wykorzystaniem biblioteki STL
  • Wykorzystanie wybranej biblioteki graficznej przy tworzeniu prostych gier
  • Podstawy biblioteki OpenGL
  • Programowanie wizualne (Visual C++ lub Builder C++)


Zadania

Literatura

  • Symfonia C++ - Grębosz
  • Algorytmy - Maciej Sysło
  • Piramidy, szyszki i inne konstrukcje algorytmiczne - Maciej Sysło
  • Informatyka cz. 1 - Piotr Broda, Danuta Smołucha
Pozycje dla olimpijczyków:
  • Perełki oprogramowania - Jon Bentley WNT
  • Algorytmy + struktury danych = programy - Niclaus Wirth
  • Kombinatoryka dla programistów - Witold Lipski
  • Wprowadzenie do algorytmów - Thomas, H Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest.
  • Algorytmika praktyczna - Piotr Stańczyk

Nauka informatyki - PM Warszawa


Informatyka
Pozostało
do wakacji!
do góry