| Dlaczego pseudolosowe, a nie losowe? 
			Niejednokrotnie w programowaniu będziemy wykorzystywać przypadkowe 
			liczby wybrane przez interpreter. Posłżymy się funkcją rand(); 
			Otrzymane w ten sposób liczby nie są w istocie losowe, lecz są 
			wynikiem działania pewnego algorytmu deterministycznego. Dlatego też
			określa się je często mianem liczb pseudolosowych. W efekcie 
			otrzymamy jednak liczby z zadanego zakresu, wybór ich jednak dokona 
			komputer. Funkcja rand(); Sprawdźmy wynik działania następującego skryptu: <?php$losowa=rand();
 echo"Wyświetlam wylosowaną liczbę: $losowa";
 ?>
 Wynikiem działania skryptu będzie wyświetlenie 
			przypadkowej liczby. Jeżeli chcemy uzyskać liczbę z określonego 
			zakresu, należy podać dwa parametry funkcji rand();  <?php$losowa=rand(1,5);
 echo"Wyświetlam wylosowaną liczbę z zakresu 1 - 5: $losowa";
 ?>
 Ćwiczenie 6_1 (*) 
			- Lotto 
				
				Należy umieścić na swoim koncie WWW plik 
				06_01.php (do pobrania tutaj 
				06_01.zip).
				Należy uruchomić skrypt i obejrzeć efekt jego działania. 
				Należy przeanalizować budowę skryptu zwracając szczególną uwagę 
				na objaśnienia umieszczone w komentarzach. W miarę poznawania funkcji PHP zaprezentowany kod ulegnie 
				znacznemu skróceniu.
				Należy rozbudować dostarczony skrypt - wybrać 6 liczb z 
				49? (życzymy wysokiej wygranej).
				Skrypt powinien dokonać losowania tylko wtedy, gdy użytkownik 
				zaznaczy 6 liczb. W przeciwnym wypadku użytkownik powinien być
				poinformowany o niemożności przeprowadzenia losowania.  Zadanie 6 - Program do nauki tabliczki mnożenia 
				Naley przygotować plik o nazwie zadanie06.php i opublikować
				go na swoim koncie.Przykad wykonania zadania znajduje się
				tutaj (wymagane 
				poczenie z Internetem) Wskazwki do zadaniaCz z formularzem - losuje dwie liczby z zakresu (1-10) i prosi 
			uytkownika o podanie iloczynu tych liczb.
 Przekazuje do kolejnego etapu (ten sam plik) następujące zmienne: 
			$losowa1 $losowa2 $wynik
 Drugi etap - porównuje $wynik i iloczyn przesłanych liczb ($losowa1 
			i $losowa2), jeżeli wartości są takie same, powiększa o jeden 
			zmienn $licznik_dobrych.
 Drugi etap - bez względu na to, czy wynik jest prawidłowy, czy 
			nieprawidłowy, zwiększa o jeden zmienną $licznik_odpowiedzi
 Drugi etap - po wciśnięciu klawisza "Nowe zadanie" przekazuje do 
			etapu pierwszego zmienne $licznik_dobrych i $licznik_odpowiedzi
 Pierwszy etap - jak wyżej, oprócz tego w ukrytych polach formularza 
			przekazuje do etapu drugiego zmienne $licznik_dobrych i $licznik_odpowiedzi, 
			co umożliwia ciągłe zliczanie liczby poprawnych i wszystkich 
			odpowiedzi.
 Aby zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku obliczony procent 
			poprawnych odpowiedzi, można wykorzystać następującą funkcją:
 $procent=sprintf("%01.2f", $procent);
   |