Napisz funkcję kwadrat(bok), która rysuje kwadrat. Parametr bok określa długość boku kwadratu

Napisz funkcję kwadraty(bok), która rysuje kwadraty pokazane na rysunku. Parametr bok określa bok małego kwadratu.

Napisz funkcję bezparametrową okno(). Zadbaj o to, żeby wrócić zółwiem do punktu, z którego zaczął rysować. W funkcji wykorzystaj wcześniej zdefiniowane funkcje.

Napisz funkcję kwadrat(bok), która rysuje kwadrat. Parametr bok określa długość boku kwadratu

Napisz funkcję murek(ile, bok), która rysuje murek. Parametr ile określa długość murka, a bok długość pojedynczego kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji murek(8,20).

Napisz funkcję piramida(ile, bok), która rysuje piramidę. Parametr ile określa liczbę kwadratów w podstawie, a bok długość boku kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji piramida(8, 20).

Wykombinuj sam funkcję piramida2(ile, bok), która rysuje piramidę złożoną z trojkątów. Parametr ile określa liczbę trójkątów w podstawie, a bok długość boku trójkąta. Zadanie można rozwiązać na dwa sposoby – używając bąd¼Ÿ nie używając pierwiastków. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji piramida2(5, 50).

Napisz funkcję koperta(a), która rysuje kopertę. Parametr a określa długość boku koperty. Rysunek przedstawia wywolanie funkcji koperta(50).

Napisz funkcję koperta(a, ile), która rysuje ile kopert rozmieszczonych jak na rysunku. Parametr a określa długość pojedynczej koperty, natomist ile przyjmuje wartoœść od 1 do 10. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji koperta(50, 2).

Rysunek przedstawia wywołanie funkcji koperta(50, 3).

Rysunek przedstawia wywołanie funkcji koperta(50, 4).

Napisz funkcję kwadrat(a, color), która rysuje kwadrat. Parametr a określa długość boku kwadratu, natomiast color kolor wypełnienia. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji kwadrat(80, „orange”). Rysowanie kwadratu zacznij ze środka jego boku.

Napisz funkcję bombka(r), która rysuje bombkę pokazaną na rysunku. Parametr r określa długość promienia bombki. Rysunek przedstawia wywolanie funkcji bombka(100). Rysowanie bombki zacznij ze środka koła.

Rysunek przedstawia wywołanie funkcji bombka(150).

Napisz funkcję zegar(r), która rysuje zegar pokazany na rysunku. Parametr r określa długość promienia tarczy zegara. Rysunek przedstawia wywolanie funkcji zegar(100). Zadbaj o to, aby mała wskazówka zegara była wychylona proporcjonalnie do dużej.

Rysunek przedstawia wywołanie funkcji zegar(200).

Napisz funkcję trojkat(a), która rysuje trójkąt równoboczny o boku a. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji trojkat(100).

Napisz funkcję daszek(a), która rysuje 3 trójkąty równoboczne, z których największy ma bok a, natomiast pozostałe dzielą największy bok trójkąta na równe części. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji daszek(100).

zajęcia dla dzieci

Napisz funkcję cegla(a). Parametr a określa długość cegły będąca dwukrotnością jej wysokości. Rysunek przedstawia wywołanie cegla(100).

warsztaty dla dzieci

Napisz funkcję polcegly(a), która rysuje półcegły o boku a. Rysunek przedstawia wywołanie polcegly(100)

programowanie dla dzieci

Napisz funkcję murek1(ile, rozmiar), Parametr ile określa liczbę cegieł, natomiast rozmiar długość pojedynczej cegły. Rysunek przedstawia wywołanie murek1(3, 50).

nauczanie informatyki

Napisz funkcję murek2(ile, rozmiar) rysującą murek zaczynający się i koñczący połówką cegły. Parametr ile określa łączną liczbę całych cegieł, natomiast rozmiar długość pojedynczej cegły. Rysunek przedstawia wywołanie murek2(3, 50).

nauczanie programowania

Napisz funkcję scianka(ile, rozmiar) rysującą sciankę składającą się z dwóch rzędów cegieł – murek1 oraz murek2. Parametr ile określa liczbę cegieł w podstawie, natomiast rozmiar długość pojedynczej cegly. Rysunek przedstawia wywołanie ścianka(4, 50).

nauczanie dzieci

Napisz funkcję sciana(w, ile, rozmiar) rysującą scianę składającą się z w ścianek. Parametr ile określa liczbę cegieł w podstawie, natomiast rozmiar długość pojedynczej cegly. Rysunek przedstawia wywołanie ściana(3, 4, 40).

python

Napisz funkcję wieza(w, ile, rozmiar) rysującą wieżę pokazaną na rysunku. Parametr w określa wysokość ściany składającej się w ścianek, natomiast rozmiar długość pojedynczej cegly. Rysunek przedstawia wywołanie wieza(4, 3, 50). Dach wieży wystaje o długość połowy cegły z jednej i drugiej strony.

Korzystając z powyższego zadania przygotuj animację.

Napisz funkcję flaga(r, k). Parametr r określa długość drążka flagi, natomiast k długość boku kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji flaga(100, 40)

Napisz funkcję flagi(ile,r, k). Parametr ile określa liczbę flag, a r długość drążka flagi, natomiast k długość boku kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji flagi(10,100,40).

Napisz funkcję kwadrat(a). Parametr a określa długość boku kwadratu. Zauważ, że żółw rysuje ze środka boku kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji kwadrat(50)

Napisz funkcję flaga(r, k). Parametr r określa długość drążka flagi, natomiast k długość boku kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji flagi(150, 50).

Napisz funkcję flagi(ile, r, k). Parametr ile określa liczbę flag, r długość drążka flagi, natomiast k długość boku kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji flagi(6, 150,50).

Napisz funkcję flagi_los(ile, r, k) rysującą ile flag o losowym kolorze wokół ich środka symetrii. Parametr ile określa liczbę flag, r długość drążka flagi, natomiast k długość boku kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji flagi_los(8, 150,50).

Napisz funkcję prostokat(d, w, c). Parametr d określa szerokość, w wysokość prostokąta, natomiast c kolor wypełnienia. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji flaga(80, 50, „red”)

Napisz funkcję prostokat2(d, w). Parametr d określa szerokość, w wysokość prostokąta podzielonego w połowie na dwa pasy w barwach narodowych. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji prostokat2(80, 50)

Napisz funkcję flaga(r, d, w). Parametr r określa długość drążka flagi, d długość, w szerokość prostokąta podzielonego w połowie na dwa pasy w barwach narodowych. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji flaga(105, 80, 50)

Napisz funkcję flagi(ile) rysującą ile flag równo rozmieszczonych wokół środka. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji flagi(10).

Napisz funkcję animacja(ile). Parametr ile określa liczbę obracających się flag. Obrazek przedstawia wywołanie funkcji animacja(6).

Napisz funkcję gwiazda(k, r). Parametr k określa liczbę ramion gwiazdy, natomiast r długość ramienia. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji gwiazda(20, 60)

Napisz funkcję gwiazdki(ile), która rysuje ile ramienną gwiazdę o długości 100. Małe gwiazdki o losowym kolorze mają tą samą liczbę ramion i są oddalone od środka o 140, długości ich ramion wynoszą 20. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji gwiazdki(20).

Napisz funkcję kwadrat(a), która rysuje ze środka kwadrat o boku równym a. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji kwadrat(50)

Napisz funkcję kwadraty(ile), która rysuje ile kwadratów. Wykonać na ekranie możliwie największy rysunek. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji kwadraty(4)

Napisz funkcję kolorowe(ile), która rysuje ile kwadratów o losowym kolorze wypełnienia. Wykonać na ekranie możliwie największy rysunek. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji kolorowe(6).

Napisz funkcję domek(a), która rysuje domek o długości a. Funkcja domek(a) powinna zawierać funkcje z których zbudowany jest domek, czyli: okno(a), drzwi(a), sciana(a), dach(a). Rysunek przedstawia wywołanie funkcji domek(100).

Wykorzystując funkcję domek(a) wykonaj rysunek domków w perspektywie.

W celu dokładnego rozmieszczenia poszczególnych elementów można posłużyć się rysunkiem pomocniczym. Nietrudno zauważyć, że pojedyncza krateczka na rysunku to 1/8 długości domku. Dla ułatwienia dach zrób z trójkąta równobocznego.

Wykonaj projekt bloku pokazanego na rysunku obok. Dla ułatwienia narysowano siatkę. Napisz funkcję blok(a), gdzie parametr a oznacza wymiar pokazany na rysunku. Podziel projekt na mniejsze funkcje: okno(r), drzwi(r), dach(r) okna(r), gdzie parametr r oznacza długość pojedynczego kwadratu siatki.

zajęcia dodatkowe

Wygląd drzwi w powiększeniu.

zajęcia dodatkowe

wywołanie funkcji okna(30)

wywołanie funkcji dach(30)

Wywołanie funkcji blok(100). Zadbaj, aby wrócić zółwiem do miejsca, z którego zaczął rysować.

Napisz funkcję osiedle(a, ile), gdzie parametr a oznacza dlugość podstawy budynku, a ile liczbę budynków w perspektywie. Długości podstaw kolejnych domków zmiejszają się o 10%.Wywołanie funkcji osiedle(100, 3). Wróć żółwiem do początku.

Napisz funkcję choinka(a, ile), która rysuje choinkę zbudowaną z ile trójkątów równobocznych o długości podstawy dolnego trójkąta (największego) równej a. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji choinka(150,3).
Program podzielić na mniejsze funkcje np: podstawa(a), bombka(a), czubek(a), trojkat(a), trojkat_z_bombkami(a),. Do funkcji możesz przekazać dodatkowo kolor obiektu. Staraj się rysować obiekty ze środka boku.

Napisz funkcję literaE(a) rysującą literę E, Parametr a określa długość najkrótszego boku litery. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji literaE(40).

Napisz funkcję literyE(a) rysującą litery E ułożone w niewidocznym kwadracie o boku równym a. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji literyE(200). Zadbaj o to, żeby wrócić żółwiem do punktu startowego.

Napisz funkcję caly(a) rysującą przedstawiony rysunek. Parametr a określa długość boku kwadratu. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji caly(400).

Napisz funkcje: luk(kat, krok) rysującą łuk, którego parametr kat określa kąt α z krokiem określonym parametrem krok. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji luk(70,4). (Powtarzaj kat razy sekwencję: żółwik porusza się o krok i skręca w prawo o 1°)

Napisz funkcję platek(kat, krok, kolor) rysującą płatek składający się z dwóch symetrycznie ułożonych łuków zdefiniowanych parametrami kat oraz kolor wypelniony kolorem kolor. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji platek(60, 2, „red”).

Napisz funkcję korona(kat, krok, kolor) rysującą koronę przedstawioną na rysunku. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji korona(60,2,”yellow”).

Wykorzystując zdefiniowane funkcje narysuj kwiat przedstawiony na rysunku.

Napisz funkcje: kwadrat(a) rysującą kwadrat o boku a, trojkat(a) rysującą trójkąt równoboczny o boku a, podstawka(a, b) rysującą prostokąt o szerokości a i wysokości b. Rysunki przedstawiają wywołania funkcji kwadrat(30), trojkat(30), prostokat(60, 20).

Napisz funkcję seria(w, ile) rysującą rząd ile kwadratów ułożonych w kierunku patrzenie żółwia o bokach równych w. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji seria(25, 4). Zadbaj o to, żeby wrócić żółwiem do punktu startowego.

Napisz funkcję dzwig(w, ilew, ilesz) rysującą d¼wig przedstawiony na rysunku. Parametr w określa długość boku kwadratu, ilew liczbę kwadratów w pionie, ilesz liczbę kwadratów w poziomie. Rysunek przedstawia wywołanie funkcji dzwig(25, 7, 8).

Rysunek przedstawia wywołanie funkcji dzwig(15, 10, 11).

Zmodyfikuj funkcję kwadrat tak, aby kwadrat miał widoczne przekątne oraz napisz funkcję bezparametrową budowa() przedstawiającą trzy d¼wigi. Rozmieść rysunki tak, aby się nie dotykały i miały różne rozmiary.
Wykorzystując moduł Turtle napisz przykładową grę dla dwóch graczy. Gra polega na łapaniu przez ufa czerwonych kółeczek na punkty. Statki po uderzeniu w bandę powinny się odbić od niej, a po najechaniu w siebie zmienić kierunek lotu (przeszkadzanie). Kółko porusza się po planszy a po zebraniu znika oraz pojawia się w innym miejscu. Sterowanie statkami: jeden gracz kursorami (lewo, prawo, gora – przyspieszenie, dół – zwolnienie) oraz drugi gracz analogicznie wsad. Gramy do 10 punktów pierwszego gracza.